Орта білім беру ұйымдарының қызметі: шарттары мен шектеу аспектілері (TALIS халықаралық сауалнамасына сәйкес)

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.32523/3080-1702-2025-151-2-173-193

Кілт сөздер:

мектеп директорлары, TALIS, көп өлшемді масштабтау, мектеп мәселелері, мұғалімдердің біліктілігі, мектеп автономиясы, цифрландыру

Аңдатпа

Мақаланың мақсаты - мектеп проблемаларының пайда болуының әлеуметтік жағдайларын талдау. Эмпирикалық база-TALIS халықаралық зерттеуінің деректері, іріктеме 15 980 респондентті құрайды. Көпөлшемді масштабтау мен кластерлеудің математикалық процедураларының көмегімен сауалнама мәселесі бойынша деректерге талдау жүргізілді, онда мектеп директорларына ұйымның қызметін қиындататын мәселелерді белгілеу ұсынылды. Зерттеу көрсеткендей, директорлардың үштен бірі мүмкіндігі шектеулі оқушыларды оқытуға қабілетті мұғалімдер мен көмекші персоналдың жетіспеушілігін, цифрлық технологиялармен, оқу кеңістігімен және физикалық инфрақұрылыммен қиындықтарды азырақ атап өтеді, әрбір төртінші басшы оқушылармен қарым-қатынас жасауға уақыттың жетіспеушілігін көреді. Мақаланың ғылыми маңыздылығы орта білім беру саласындағы проблемаларды түсіну үшін белгіленген зерттеуді талдау әдістерін кеңейту болып табылады. Модельдеу нәтижелері бойынша екі шкала мен алты кластер алынды, олар мектеп мәселелерін бір жағынан материалдық бағыттарға бөлуге болатындығын көрсетті (цифрлық технологиялардың жетіспеушілігі, физикалық инфрақұрылымның сәйкес келмеуі, Интернетке қол жетімділіктің шектелуі, оқу материалдарының жетіспеушілігі) және адамға бағытталған аспектілер (мұғалімдер мен көмекші персоналдың жетіспеушілігі, уақыттың жетіспеушілігі тәлімгерлік үшін); екінші жағынан, негізгі (мұғалімдердің біліктілігі төмен және оқу әдебиеттерімен қиындықтар) және перспективалық (мұғалімдердің кәсіби өсуі және сапалы оқыту, соның ішінде инклюзивті білім беру) проблемалары бар. Мектеп мәселелерін және олардың әлеуметтік факторлармен байланысын түсіну орта білім беру саясатын әзірлеу кезінде ақпараттандырылған шешімдер қабылдауға ықпал етеді.

Жүктеулер

Жарияланды

2025-06-17

Журналдың саны

Бөлім

Articles

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Орта білім беру ұйымдарының қызметі: шарттары мен шектеу аспектілері (TALIS халықаралық сауалнамасына сәйкес). (2025). Gumilyov Journal of Sociology, 151(2), 173-193. https://doi.org/10.32523/3080-1702-2025-151-2-173-193

Ұқсас мақалалар

1-10 тен 12

Бұл мақала үшін Кеңейтілген нұсқалар бойынша ұқсас мақалаларды іздеу.